Najčešće postavljena pitanja
1. Koji mi je certifikat potreban? Certifikat ovlašteni interni revizor, specijalizacija javni sektor ili specijalizacija privreda?
Ukoliko radite ili želite da aplicirate za posao u institucijama javnog sektora u Federaciji BiH, molimo da se obratite Centralnoj harmonizacijskoj jedinici Federalnog ministarstva finansija. U tom slučaju, ispit za sticanje certifikata ovlašteni interni revizor – specijalizacija javni sektor organizuje CHJ FMF.
Ukoliko radite ili želite da aplicirate za posao u institucijama javnog sektora na državnom nivou, ispit možete polagati kod Akademsko-strukovnog udruženja internih revizora, a potom kopiju certifikata dostaviti prema Centralnoj harmonizacijskoj jedinici Ministarstva finansija i trezora BiH uz zahtjev za verifikaciju certifikata. CHJ MFT će izdati Potvrdu o verifikaciji certifikata.
Ukoliko radite ili želite da aplicirate za posao u privatnom sektoru u privrednim društvima, možete se prijaviti da polažete ispit kod Akademsko-strukovnog udruženja internih revizora u svrhu sticanja zvanja (certifikata) ovlašteni interni revizor, specijalizacija privreda.
Ukoliko radite ili želite da aplicirate za posao u bankama, finansijskim institucijama, osiguravajućim društvima i drugim privatnim društvima na lokalnom i međunarodnom nivou, možete se prijaviti da polažete ispit kod Akademsko-strukovnog udruženja internih revizora u svrhu sticanja zvanja (certifikata) ovlašteni interni revizor, specijalizacije: banke i finansijske institucije ili osiguravajuća društva ili informacioni sistemi.
2. Ukoliko sam već stekao jedan certifikat kod Akademskog Udruženja (naprimjer, certifikat ovlašteni interni revizor, specijalizacija banke i finansijske institucije), a želim da polažem ispit za sticanje certifikata u drugoj specijalizaciji (naprimjer, osiguravajuća društva), koje predmete polažem?
Ukoliko ste stekli certifikat ovlašteni interni revizor u jednoj specijalizaciji (naprimjer, certifikat ovlašteni interni revizor, specijalizacija banke i finansijske institucije), a želite steći i certifikat u drugoj specijalizaciji (naprimjer, specijalizacija osiguravajuća društva), polažete samo razliku predmeta koja se sastoji iz 3 predmeta Specijalističkog dijela.
3. Koliko često Akademsko Udruženje organizuje ispit za sticanje certifikata ovlašteni interni revizor?
Naknada koju plaćate za izlazak na ispit se odnosi na dva termina, bez obzira kada se odlučite polagati ispit. Ukoliko se predomislite i želite izaći na drugi ispitni rok, dužni ste o tome obavijestiti Akademsko Udruženje radi dalje organizacije.
4. Iako sam uplatio(la) naknadu za izlazak na ispit u junu/julu, a u međuvremenu se predomislim i želim da polažem ispit u zimskom terminu, da li moram platiti ponovo?
Naknada koju plaćate za izlazak na ispit se odnosi na dva termina, bez obzira kada se odlučite polagati ispit. Ukoliko se predomislite i želite izaći na drugi ispitni rok, dužni ste o tome obavijestiti Akademsko Udruženje radi dalje organizacije.
5. Koja je razlika između certifikata i licence internog revizora?
Certifikat ovlaštenog internog revizora se izdaje jednokratno i smatra se potvrdom da je kandidat položio ispit u svrhu sticanja certifikata odnosno profesionalnog zvanja.
Akademsko Udruženje organizuje ispit u svrhu sticanja zvanja i dobijanja certifikata ovlaštenog internog revizora za sljedeće specijalizacije:
- Specijalizacija banke i finansijske institucije,
- Specijalizacija privreda,
- Specijalizacija osiguravajuća društva i
- Specijalizacija informacioni sistemi.
Kada se govori o licenciranju, u smislu dozvole za rad internih revizora, izdavanje licence trenutno nije regulisano niti propisano aktima od strane Federalnog ministarstva finansija niti od strane Ministarstva finansija i trezora BiH.
Trenutno, izdavanje licenci u Bosni i Hercegovini provodi jedino Minstarstvo finansija Republike Srpske, koje izdaje licence svima koji posjeduju certifikat Ministarstva finansija Republike Srpske i ispunjavaju uslov po pitanju broja sati edukacije.
Na nivou institucija Bosne i Hercegovine i Federacije BiH ne izdaje se licenca internim revizorima, ali je propisana obaveza kontinuirane profesionalne edukacije koju prate nadležne centralne harmonizacijske jedinice
6. Da li interni revizori imaju obavezu kontinuirane profesionalne edukacije?
Da, kao i sve druge srodne računovodstvene i revizijske profesije, i profesija interne revizije ima obavezu kontinuirane profesionalne edukacije i kontinuiranog profesionalnog razvoja, kako se to naziva u posljednje vrijeme. Kontinuirana profesionalna edukacija (KPE) predstavlja proces u kojem interni revizori održavaju nivo svoje stručnosti s ciljem održavanja i unaprjeđenja kvaliteta usluga koje pružaju i postupak kroz koji razvijaju i nadograđuju svoja znanja kroz dalji profesionalni razvoj. Interni revizori obavezni su da se kontinuirano usavršavaju i unapređuju svoje znanje, vještine i druge sposobnosti koje su im potrebne za kvalitetno obavljanje njihovog posla.
U skladu sa dobrim praksama, interni revizori najčešće imaju obavezu od minimalno 40 sati kontinuirane profesionalne edukacije na godišnjem nivou. Dakle, interni revizori su dužni da se kontinuirano educiraju.